środa, 12 czerwca 2013

Zarabianie na stronach internetowych cz1.

Nie wiem czy ten post ma większy sens, skoro cały blog poświęcony jest modnej w ostatnich latach - tematyce zarabiania pieniędzy w internecie. Mimo wszystko chciałbym jednak w skrócie opisać najbardziej znane sposoby, na których zarabiają strony internetowe - bez znaczenia na rodzaj domeny, tematykę i przeznaczenie. Sposoby te odnoszą się zarówno dla blogów jak i for internetowych. Jeśli chodzi o forum internetowe, to można zarabiać jako zwykły użytkownik, a także jako właściciel forum - w tym wypadku rzecz jasna zarobki są prawdopodobnie większe pieniądze, gdyż zwykły user ma jedynie możliwość wykorzystania stopki i pisania postów, a władca tego forum może usuwać te posty:) ale generalnie może umieszczać reklamy gdzie mu się podoba - czy to w postach użytkowników, czy w menu bocznym - wszystko zależy tylko od jego woli i zachcianki.

O jakich sposobach zarabiania chciałbym napisać? 
Generalnie zarabiać można na reklamach w różnym modelu rozliczania się.

CPM
Najczęściej spotykanym modelem są reklamy rozliczane za liczbę wyświetleń. Jest wiele systemów oferujących taki model, określany także cpm - cost per mile. Czyli określana jest stawka za 1000 wyświetleń reklamy i na jej podstawie zarabiasz. Dla wyświetleń z takich krajów jak Stany Zjednoczone, Niemcy, Kanada i Wielka Brytania, stawki są zdecydowanie wyższe. naturalnie są to bardziej bogate państwa, gdzie użytkownicy są bardziej skłonni do wydawania pieniędzy. Ciebie natomiast bardziej powinno zainteresować to, iż systemy te nie cieszą się chwałą, bo raz że płaca nie za 1000 wyświetleń, ale za tysiąc wyśw. które spełniają pewne warunki. Na przykład nie liczą się wyświetlenia z jednego adresu Ip jeśli następują one w ciągu 24 godzin. Jeśli ktoś wyświetlił Twoją reklamę, to przez kolejne 24h jego wyświetlenia nie będą już liczone. Więc dzielenie postów na kilka części mija się z celem. takie praktyki stosują wielkie serwisy z wiadomościami typu onet i wp. W ich przypadku można odejść od reguły, bo statystyki tych serwisów mogą być bardziej kuszące dla wielkich reklamodawców, którzy indywidualnie zamawiają reklamę. Wiec jak zrobisz pierwszego bloga, to niestety nie licz na indywidualnych klientów, bo prędzej stracisz czas i zapał. Jak rozbudujesz swój serwis, to można już o tym myśleć, ale odwiedziny muszą być naprawdę pokaźne - czyli liczone w tysiącach. Mając mniejsze statystyki, trzeba porostu wstawić kod danej platformy reklamowej w wybranym przez Ciebie miejscu. Najczęściej jest to miejsce przez znacznikiem </body>. Format takiej reklamy, to zazwyczaj wyskakujące okna, wjeżdżające bannery z dołu, albo tradycyjne bannerki z boku strony.
Najważniejsze, jeśli chodzi o reklamy w formacie cpm, to upadłości wielu serwisów. Trafic revenue, binlayer, ecpm - to 3 przykłady które są mi znane. Ja nie używam takich form reklam, bo uważam je mało dochodowe, mało stabilne, niektóre też podsyłały wirusy a już to pomijając - internauci zrażają się do takich reklam i uciekają. Sposobem na to, jeśli chcesz już koniecznie mieć te reklamy, to wyeksponowanie treści w taki sposób, aby jednak użytkownicy przeżyli wylatujący z zaskoczenia banner.
W następnej części opiszę model reklam w rozliczeniu cpc...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz