poniedziałek, 13 maja 2013

Pozycjonowanie – przydatna umiejętność.

Wiele osób poszukuje obecnie skutecznej metody zarobku pieniędzy. Nie od dzisiaj wiadomo, że każdego rodzaju biznes powinien być wspomagany poprzez sieć, więc warto mieć swoją wizytówkę w sieci. Lecz sama strona nie wiele da, bo jeszcze powinno na niej być trochę wizyt, a najlepiej żeby były to jakościowe wejścia.
Jeśli mówimy o jakości w internecie, to chodzi prawdopodobnie o osoby zainteresowane daną niszą. W wypadku firmy Twojej działalności muszą być to osoby interesujące się tym co oferujesz za pośrednictwem Twojej strony. Mogą to być usługi, albo informacje.
W jednym i drogim wypadku dobrze jest, aby strona była dobrze wypozycjonowana. Pod pojęciem „dobra” rozumieć należy jak największa liczbę słów, które są często wyszukiwane i dotyczą tematyki strony branżowej, która należy właśnie do Ciebie.

Czy da się jakoś dokonać tego wyczynu?
Aby udzielić odpowiedzi na to, czy można samemu pozycjonować stronę internetową, trzeba mieć informacje na temat słów kluczowych, sposobu wykonania tej strony, oraz dostępnego czasu i środków finansowych. Seo to jednak forma inwestycji. Można oczywiście nie wydać ani grosza, lecz takie przypadki są opłacalne w sytuacji bardzo łatwych fraz. Jeżeli nie mamy tego komfortu, bo dziedzina biznesu jest popularna, a najbardziej opłacalne słowa kluczowe są zajęte przez innych – pozostają 2 wyjścia. Albo poszukać rzetelnej firmy i jej zlecić całość projektu, albo znaleźć sobie nowe zamiłowanie i samemu szukać sposobów na sprowadzenie ruchu na stronę z upragnionych fraz kluczowych.
Każdy powie, że agencja interaktywna z działem do spraw Seo byłaby najlepszym wyjściem. Ale petycjonerzy to też ludzie, którzy kiedyś sami zaczynali, więc i Ty też możesz próbować swoich sił.
To też jest pewien komfort, bo kwestia rozliczania się z przychodów i dochodów, oraz płacenie komuś ewentualnych prowizji Cię nie dotyczy. Sam inwestujesz i tylko Ty zgarniasz 100% zysków wynikających z działania strony, którą założyłeś. Te sto procent musisz jedynie pomniejszyć o podatki dla państwa, utrzymanie i przyjemności.

Jak podjąć decyzję?
Nie jest to też proste zadanie, bowiem bez podstawowej wiedzy nie da się zaplanować działań ani wykonać podstawowych obliczeń. W tym wypadku można skorzystać z darmowych stron traktujących o seo, albo wybrać odpłatne konsultacje dotyczące spraw pozycjonowania. Cena może nie jest mała, ale informacje od specjalisty, który tez zarabia na dzieleniu się wiedzą powinny być bardziej rzetelne od wiedzy zawartej na darmowym forum, gdzie każdy może coś napisać.
Jeśli zdecydujesz się już na taką konsultację, a nie wiesz kogo wybrać – wtedy właśnie korzystać z darmowego forum aby sprawdzić kto najczęściej się udziela i co taka osoba oferuje na forum. Jeśli zobaczysz jak ktoś dzieli się cennymi wskazówkami za darmo, oraz oferuje interesujące programy(bo ich znajomość jest właściwie podstawą w pozycjonowaniu), a do tego prowadzi rzetelna stronę o seo – na 99% powinieneś się zgłosić do takiego specjalisty.

Po skonsultowaniu tematu z takim fachowcem będziesz mógł jasno określić dalsze cele. Nie ma sensu porywać się na coś, co może być niewykonalne. Pozycjonowanie w dużym skrócie to znajomość programów oraz umiejętność analizy różnych danych. W dodatku trzeba oszacować koszta kampanii seo, bo nie każde słowo kluczowe można podnieść do góry ręcznym dodaniem adresu strony do kilkudziesięciu katalogów firm.

Czy pozycjonowanie strony wystarczy, albo czy można je czymś zastąpić?
To też oddzielny temat, bo można robić seo dla strony i to starczy jeśli odpowiednio zaplanuje się działania, czyli generalnie – jeśli zrobi się to prawidłowo. Czasami też sytuacja wymusza wspomaganie procesu pozycjonowania, o dodatkowe sposoby reklamy w sieci. Bo nawet jeśli firma pozycjonująca działa wzorowo, to na efekty trzeba poczekać miesiącami. Dlatego można pokusić się o kampanię Google Adwords, albo tańszą formę reklamowania się na forach i serwisach związanych z branżą, do której należysz. Adwords to niemal gwarantowany zwrot inwestycji, ale tylko jeśli Cię na nią stać. Miejsce na reklamę jest ograniczone, a chętnych nie brakuje. Więc kto zapłaci więcej, ten ma widoczną stronę na samej górze w wyszukiwarce po wyszukaniu w Google frazy, na którą chciałbyś się wspiąć.
Dla oszczędnych pozostaje samodzielne udzielanie się na forach i serwisach branżowych, gdzie można dodać swoją reklamę – tylko w sposób umiejętny i nie nachalny, bo stracisz konto na forum i cały poświęcony czas na tworzenie postów.
Tę kwestię także warto skonsultować ze specjalistą. Pocieszeniem może być jedynie fakt, iż osoba znająca się na seo ma w większości wypadków wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Można to stwierdzić po obserwacjach ofert w agencjach interaktywnych gdzie oprócz czystego pozycjonowania można zamówić usługę tworzenia kampanii Adwords lub tworzenia postów na forach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz