poniedziałek, 24 czerwca 2013

Jak zarabiać na programach partnerskich z grami? Cz.2

Dzisiaj 2 część wpisu na temat zarabiania przez internet dzięki programom partnerskim z grami. Gry są różne, a w kontekście programów partnerskich można polecać jakieś płyty wydawców gier, albo promować gry mmo/online. Pierwszą metodę raczej odradzam, bo raz że nigdy nie polecałem płyty z oryginalną grą do zakupienia, a po drugie to nie mam za bardzo pomysłu jak by tego dokonać. A po za tym, to płatne gry kosztujące po kilkadziesiąt złotych, kupić mogą ludzie mający więcej kasy, szanujący prawa autorskie, pasjonujący się nowościami rynkowymi itp. Jeżeli masz dojście do tych, którzy kupują takie pudełkowe gierki, to możesz się pobawić w PP z tradycyjnymi grami na komputer stacjonarny.

Ja jednak uważam zarabianie na grach mmo i innych online, za bardziej perspektywiczne. Powstało już wiele programów partnerskich, które oferują możliwość polecania gier online w zamian za wynagrodzenie.
Jak znam tylko polskie sieci. Przykłady programów partnerskich z grami to Portmmo, Gameflow, Funhub PP, Admitad i ad4mmo. Jeśli chodzi o mnie to dokonałem na razie 1-nej wypłaty z Portmmo. Potwierdzam że sieć jest wypłacalna, ale na forach są narzekania na przeciąganie terminu wypłat, chociaż moja doszła bardzo szybko.
W pierwszej części napisałem, że nie wolno zachęcać internetów do zarejestrowania się w grze w zamian za zapłacenie 1-2 zł takiej osobie. Nie wolno też prosić o rejestrację, ani też informować o tym że w zamian za zapisanie się do jakiejś gry online, my dostajemy pieniądze. Zjawisko to określane jest motywowaniem ruchu.
Dla żadnej gry nie wskazane jest motywowanie ruchu, bo twórcy tracą na tym.

Dozwolone działania to zamieszczenie bannerka z grą i napisanie informacji, że gra jest fascynująca. Niektóre bannery są już wyposażone w slogany zachęcające, na przykład Portmmo wyróżnia się pod tym względem on innych gier.
Jeśli dana osoba zapisze się do gry online i pogra jakiś czas, to wtedy Ty zarobisz określoną stawkę.
A te stawki są różne, przykładowo gry takie jak settlers online, lub world of tanks mają wysokie stawki ponad 4 zł za lead. Więc jeśli uda Ci się miesięcznie zebrać 10 nowych graczy, to zyskujesz ponad 40 zł brutto. 100 rejestracji do gry miesięcznie to 400 zł co miesiąc. Ale stawki są też niższe. Ja podałem te wysokie, chociaż rekord to było bodajże 6 albo nawet 8 zł za rejestracje. Najniższe to 40 gr, więc w przypadku takiej gry trzeba by włożyć 10x większe starania aby mieć tyle co za gierki settlers o WoT.

Dla mnie jednak ważniejszą sprawą niż stawki za grę jest kwestia pozyskania takich rejestracji. Są różne metody, ale będę o tym pisał już w 3 części.

4 komentarze:

  1. Prowadzisz Bloga chcesz zarobić na premierze najnowszych gier?

    Przygotowaliśmy artykuł jak zarobić na premierze Wiedźmina 3

    http://blog.convertiser.pl/2015/04/jak-zarobic-na-premierze-wiedzmina-3/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z mojego doświadczenia portmmo jest ok, a funhub lepiej unikać jak ognia - same problemy z nimi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Port mmo faktycznie ok, bo płaca i mają fajny panel + bannery a nie same linki jak w innych sieciach
      tego funhuba nie próbowałem, bo polecałem gry poprzez duże banery(czyli portmmo) ale jak portmmo przerywa jakąś kampanie to przydałaby sie alternatywa

      Usuń
  3. Uważam, ze najlepsze zarobki można osiągnąć prowadząc własną firmę. Jeśli ją odpowiednio rozkręcimy, nie powinniśmy narzekać na brak klientów. Jak ich pozyskać? Najlepiej, promując się w sieci. Tutaj: http://www.adworkers.pl/kiedy-warto-zdecydowac-sie-na-promowanie-firmy-online/ można przeczytać ciekawy artykuł na temat tego, kiedy na taką reklamę w sieci warto się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń