środa, 14 stycznia 2015

Opinie o Textbookers

Nie mylić z innym serwisem o tej samej nazwie, tylko bez "s" na końcu. Ja opisze polską platformę do pisania treści SEO - tę z zielonym interfejsem i zielonym tłem.

Mój dzisiejszy wpis jest nie na czasie, bo textbookers powstał chyba w 2013r. Jednak mogę coś o nim skrobnąć, ponieważ wymęczyłem na nim już 81 złotych z hakiem. Te niskie zarobki są przyczyną niskich stawek i moim słomianym zapałem. Inni ponoć wyciągają na nim 200-300 albo i więcej złotych żeby opłacić czesne na studiach - z tego co czytałem na forach.

Ale po kolei. Kto może zarabiać?
Chyba każdy(nie wiem jak z poniżej 18lat). Trzeba się tam zarejestrować i wykonać tekst zapleczowy na próbę, przynajmniej ja tak miałem. Dostałem ocenę 4,0. Na studiach to niezła ocena, ale nie w TB. Tam lepiej mieć ponad 5,51 bo to najwyższy przedział - więc najwyższe stawki. Ale i tak za 1000 znakowego precla dostaniecie 1,0 zł. Ja teraz mam za precle 90 gr.
Plusem tak niskich stawek może być to, że nie trzeba dogadywać zlecenia z klientem, nie musisz wysyłać umowy(oprócz wypłaty z serwisu  - chociaż nie wiem jak jest teraz) no i nie musisz pogrubiać słów kluczowych. Chociaż to chyba marne pocieszenie, bo jednak te 1,8 w moim odczuciu powinno się brać za takiego precelka.

Program partnerski serwisu także nie powala na nogi.
Niestety jedyna korzyść z polecania nowych osób to 5% od transakcji, które można jedynie przeznaczyć na zlecanie nowych tekstów. Nie ma szans na to, żeby te 5% wypłacać na konto. Myślę, że powinni to zmienić to znalazłoby się więcej chętnych, aczkolwiek jedynie początkujący pisarze i tacy, którzy narzekają na brak zleceń podejmują się tworzenia dla TB.

Które teksty najlepiej pisać?
W moim odczuciu najlepsze na początek sa opisy do katalogów. Jeśli zlecający nie ma dziwacznych wymagań, to wystarczy wkleić link opisywanej strony, oraz napisać o tym czym firma(lub strona) się zajmuje. Nie trzeba szukać wiedzy w sieci, bo jest ona podana w linku, który zleceniodawca życzy sobie, żebyś opisał.

Jakieś zalety?
Jest ich niestety niewiele, ale:
- masz gotowe zlecenia
- moderator jest w porządku jeśli chodzi o odwoływanie punktów karnych i ocen(wystarczy napisać na mail)
- pisząc masz licznik liter i licznik słów kluczowych, co się przydaje w przeciwieństwie do edytorów tekstów, gdzie musisz zaznaczyć tekst i dopiero liczysz sobie słowa/litery

Kto może robic lepsze teksty?
Serwis oferuje także opisy produktów, teksty tematyczne(na lepsze precle, np artelis) oraz specjalistyczne
Jeśli chcesz sprawdzić jaką najniższą notę trzeba mieć by pisać teksty lepsze, wystarczy że w strefie klienta zlecisz jakiś tekst to zobaczysz komu możesz go powierzyć. Wtedy widać jacy pisarze mogą robic tekst specjalistyczny i jaką mają średnią.
Nie zawsze najwyższa średnia daje możliwość pisania lepszych treści. Trzeba mieć też ilość zarobionych pieniążków. Ja mam 81 zł i średnią 5,29 i powoli dostaje teksty tematyczne+opisy produktu. Na specjalistyczne jeszcze się nie załapałem. No i musisz robić też teksty zapleczowe a nie tylko preclowe.

2 komentarze:

  1. Ostatnio notorycznie spóźniają się z wypłatami. Nie dość, że dają sobie 14 (słownie: czternaście) dni na realizację to odkąd ja z nimi współpracuję, połowa wypłat jest spóźniona. a jednym z forów, właściciel stosuje jakieś dziwne tłumaczenia, ale - jak dla mnie - traktuje TB jak swoje wyrodne dziecko.

    OdpowiedzUsuń