poniedziałek, 27 maja 2013

Zarabianie na grach.

Zarabianie jako wydawca i twórca gry.
Do tej pory myślałem, że aby zarobić pieniądze na grze komputerowej należy ją stworzyć i sprzedać. Ostatnio modne stają się też gry działające na przeglądarce internetowej. Niemniej jednak osobami zarabiającymi są ich twórcy. Gry na PC kosztują po kilkadziesiąt złotych za pudełko, a w przypadku gier MMO sprzedaje się bonusy takie jak klejnoty, złoto i inne. Ceny takich przyjemności rozpoczynają się od kilku złotych, a kończą na kilku set złotych za pakiet. Nie ma też ograniczeń co do kupowanych pakietów. A najlepsze ze takie gry są w pełni darmowe. Lecz pokusa wykonania jakiegoś zadania szybciej jest silniejsza od wielu grających, więc gry MMO to dzisiaj poważny biznes. Jest to doskonały pomysł i teraz zamiast kupować gry w Empkiu, wiele osób będzie chciało pobawić się w coś dostępnego przez internet. Co prawda tradycyjne gry, mają możliwość gry w grze zespołowej za pomocą internetu. Dobrym pomysłem jest udostępnienie gry kosztującej w empiku po kilka złotych, ale wprowadzić bonusy na wzór tych jakie mamy w grach przeglądarkowych.


Zarabianie jako gracz.
To z pewnością bardziej oryginalny i rzadko spotykany pomysł. Polega on na możliwości zarobienia pieniędzy przez zwykłych graczy. Sam jestem w początkowym etapie zarabiania na grach, ale jestem trochę sceptycznie nastawiony do takiego rozwiązania, bo nie można spotkać obecnie gier oferujących wysokie stawki.
Podam jednak przykładowe tytuły gier, na których da się cokolwiek zarobić. Musze Cię uprzedzić że ja nie wypłaciłem z tych gier ani centa, jednak na forach o zarabianiu można znaleźć mentorów, którzy pomagają zapoznać się ze specyfiką takiej gry. Ty musisz się odpłacić takiej osobie tym, że zapisujesz się z jego linku polecającego. On ma z Ciebie wtedy kilka procent Twoich zarobków, a Ty nic nie tracisz.
Tytułami gier, na których się zarabia są:
-Anno1777
-Cashtowns(wydana przez twórców Anno1777)
-Second Life(gra postacią, niestety mój komputer jest za słaby i gra się przycina)

Powyższe tytuły oferują zarobek za rozbudowę postaci i wioski. Nie masz w nich obowiązku wpłacania gotówki, lecz wpłacając szybciej się rozwijasz. Może kiedyś się w to pobawię, ale z tego co widzę to gierki nie należą do przyjemnych. Są trochę żmudne, ale trzeba też pomyśleć o twórcach, bo to oni pierwsi muszą zarobić.

Zarabianie jako partner.
Ta możliwość to nic innego jak programy partnerskie. Ostatnio staje się coraz modniejsze polecanie gier MMO i zarabianie na tym poprzez otrzymaną prowizję. Układ wydaje się ciekawy bo teoretycznie można wstawić swój adres polecający i nic z nim nie robić, a pieniądze same będą leciały na konto. Ale to tylko proste założenia, wręcz abstrakcyjne bowiem trzeba wiedzieć gdzie wstawić swój adres polecający grę, trzeba także zrobić to w sposób estetyczny. Chodzi o tak zwane motywowanie ruchu, czyli proszenie innych o zapisanie się z Twojego url, żebyś ty zarobił. To muszą być rejestracje osób, które chcą po prostu pograć, wymusić konkurencje na innych graczach, tak aby część z nich kupiła bonusy. Takie programy partnerskie wydają się ciekawą opcją, ale niestety trzeba się sporo natrudzić, aby zdobywać rejestracje. Jeszcze z tego co widzę występują jakieś komplikacje z otrzymywaniem i naliczaniem prowizji. W poprzednim poście napisałem moje zdanei na temat jednej z sieci afiliacyjnych, mam nadzieję że będę mógł odwołać tamten wpis. Pożyjemy zobaczymy...

Moje pomysły na ten biznes.
A raczej to moje marzenia. Fajnie byłoby gdyby powstała gra równie interesująca jak wiodące tytuły, ale z możliwością zarabiania pieniędzy dla zaangażowanych graczy. Zarówno tych kupujących bonusy oraz tych lecących na darmochę. Plan wydaje się ciekawy, tylko pozostaje kwestia wdrożenia go w życie. Myślę, że to nie jest zły pomysł bo skoro na takich grach można zarobić potężne sumy, to też można by było zwiększyć liczbę grających jakimiś premiami motywacyjnymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz